Obchodní podmínky

se sídlem náměstí Přátelství 1518/4 102 00 Praha 10

a provozovnou na adrese Jablonského 2200/62, 326 00 Plzeň, Slovany (provozní doba: pouze dle předchozí tel.dohody)

IČ : 03058131 DIČ : CZ03058131

zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze

spisová značka C226935 ke smlouvě o vedení účetnictví/daňové evidence

1.ÚVODNÍ USTANOVENÍ :

1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky​“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník​“) vzájemná práva a povinnosti mezi obchodní společností JEDNODUŠE CZ s.r.o.,

se sídlem náměstí Přátelství 1518/4 102 00 Praha 10, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze spisová značka C226935 (dále jen „poskytovatel​“) a třetími osobami (dále jen „objednatel​“) vznikajících při podnikatelské činnosti poskytovatele a smlouvě o vedení účetnictví/daňové evidence ( dále jen „smlouva​“)

1.2. V souladu s ustanovením § 1752 občanského zákoníku smluvní strany ujednávají, že poskytovatel může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Změna obchodních podmínek bude objednateli oznámena elektronickou poštou na jeho adresu uvedenou ve smlouvě objednatele. Změnu obchodních podmínek může objednatel odmítnout a smlouvu v takovém případě písemně vypovědět ve výpovědní době, která činí dva (2) měsíce.

1.3. Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek objednatelem pozbývají předchozí obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních podmínek se stává nedílnou součástí smlouvy.

2. VYMEZENÍ NĚKTERÝCH POJMŮ

2.1. Webovou stránkou se rozumí webová stránka poskytovatele umístěná na internetové adrese www.ucto-jednoduse.cz.

2.2. Připojeným ceníkem se rozumí ceník poskytovatele, který tvoří přílohu a nedílnou součást příkazní smlouvy.

2.3. Aktuálním ceníkem se rozumí ceník poskytovatele zveřejněný v rámci webové stránky, jenž vždy nahrazuje připojený ceník či jakékoliv jiné předchozí ceníky poskytovatele. Aktuální ceník může být zaslán objednateli také na adresu objednatele.

2.4. Účetními službami se rozumí služby poskytovatele spočívající ve vedení finančního účetnictví objednatele ,ve vedení daňové evidence či ve vedení mzdového účetnictví objednatele v souladu a v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy:

2.4.1. zahrnující:

2.4.1.1. službu zpracování účetní závěrky objednatele, pokud objednatel vede účetnictví;

2.4.1.2. službu vyhotovení přiznání k dani z příjmů právnických osob ze samostatné činnosti dle § 7 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“), pokud je objednatel právnickou osobou, nebo vyhotovení přiznání k dani z příjmů fyzických osob ze samostatné činnosti dle § 7 zákona o daních z příjmů, pokud je objednatel fyzickou osobou (včetně vyhotovení přehledů objednatele určených pro orgán správy sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu) (dále jen „přiznání k DzP“);

2.4.1.3. evidenci hmotného majetku;

2.4.1.4. účetní poradenství spočívající v poskytování účetního poradenství objednateli v rozsahu maximálně třicet (30) minut v každém kalendářním měsíci;

2.4.1.5. vytvoření a zpracování interních účetních operací a dokladů;

2.4.1.6.službu zpracování bankovních výpisů spočívající v zaúčtování všech účetních operací na bankovním výpisu ( dále jen „správa výpisů” )

2.4.1.7.. službu zpracovávání daňových přiznání k dani z přidané hodnoty (dále jen „správa DPH“);

2.4.1.8. zajištění registrace identifikované osoby ve smyslu ustanovení § 6g zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a podání daňového přiznání či souhrnného hlášení identifikovanou osobou;

2.4.2. a dále, pokud je tak ve smlouvě výslovně staveno, zahrnující také:

2.4.2.1. Vedením mzdové evidence se rozumí služba vedení mzdové evidence poskytovaná poskytovatelem v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy, včetně ročního zúčtování daně z příjmů fyzických osob za zaměstnance objednatele za kalendářní rok. Vedení mzdové evidence nezahrnuje zpracování služebních cest zaměstnanců objednatele či poskytování právních služeb.

2.4.2.2. Doplňkovými službami se rozumí služby poskytovatele související s poskytováním účetních služeb či s vedením mzdové evidence, a to:

2.4.2.3. služba vyhotovení přiznání k silniční dani spočívající v přípravě daňového přiznání objednatele k silniční dani (dále jen „přiznání k silniční dani“);

2.4.2.4.fyzická archivace dokumentů spočívající v zajištění archivace dokumentů v hmotné podobě pro objednatele po smluvenou dobu;

2.4.2.5. účetní a mzdové poradenství spočívající v poskytování účetního či mzdového poradenství nad rámec časového rozsahu stanoveného ve smlouvě;

2.4.2.6.zpracování služebních cest zaměstnanců spočívající ve zpracování cestovních příkazů objednatele;

2.4.2.7.zařízení dobrovolné registrace objednatele k dani z přidané hodnoty (dále jen „DPH“);

2.5. služby uvedené v čl. 2.4.1. obchodních podmínek, pokud dle příkazní smlouvy netvoří součást účetních služeb;

2.5.1. ostatní služby, jež jsou blíže specifikovány v aktuálním ceníku.

2.5.2. Víceprácemi se rozumí jakékoliv činnosti poskytovatele pro objednatele překračující dohodnutý rozsah služeb, zejména pak činnosti, jejichž potřeba nastane v důsledku skutečností na straně objednatele či skutečností na straně třetích osob (včetně orgánů veřejné moci), a to včetně:

2.5.2.1. přípravy či podání opravného nebo dodatečného přiznání k DPH;

2.5.2.2. přípravy či podání opravného nebo dodatečného přiznání k dani z příjmů;

2.5.2.3.příprava podkladů pro kontrolu finančním úřadem či jiným orgánem veřejné moci

2.5.2.4.opravy a úpravy výstupů v rámci účetních služeb prováděné na žádost objednatele.

2.6. Službami se rozumí společně účetní služby (čl. 2.4,2.5 ), nevyplývá-li z kontextu jinak.

2.7. Zaúčtovanou operací se rozumí každý doklad, který musí být nebo má být zaúčtován (včetně dokladů o smluvních závazcích či jiných právních jednáních objednatele, jež musí být nebo mají být zaúčtovány) či jiná účetní operace, která musí být nebo má být zaúčtována, včetně transakcí zaznamenaných na bankovním výpisu).

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY A OBJEDNÁVÁNÍ DOPLŇKOVÝCH SLUŽEB

3.1. Smlouva může být s poskytovatelem uzavřena pouze písemně. Za písemné uzavření smlouvy se považuje i uzavření smlouvy učiněné elektronickými prostředky a podepsané elektronicky tak, že je zachycen obsah právního jednání a jsou určeny jednající osoby. Strany mohou k právnímu jednání při uzavírání smlouvy využít systém PandaDoc – eSignatures umístěný na internetové adrese https://www.pandadoc.com, či jiný systém umožňující označení subjektu, který právně jednal (označovací funkce), potvrzení skutečnosti, že právní jednání chtěl tento subjekt skutečně učinit a jedná se o projev jeho vlastní vůle (deklarační funkce), a ověření totožnosti jednajícího subjektu (důkazní funkce).

3.2. K uzavření dohody ohledně poskytování doplňkových služeb mezi poskytovatelem a objednatelem může dojít také následujícím způsobem. V návaznosti na doručení požadavku objednatele na poskytnutí doplňkových služeb poskytovateli elektronickou poštou a zašle poskytovatel objednateli informace ohledně předpokládaného rozsahu doplňkových služeb, ohledně výše odměny poskytovatele za zajištění těchto doplňkových služeb a ohledně dalších podmínek poskytnutí doplňkových služeb, přičemž výše odměny poskytovatele bude stanovena v souladu s aktuálním ceníkem (dále jen jako „návrh dohody“). Ustanovení § 1740 odst. 3 občanského zákoníku se nepoužije. Poskytovatel není povinen návrh dohody učinit, zejména v případě, kdy není schopen zajistit poskytování doplňkových služeb či v případě předchozího porušení povinností objednatelem vůči poskytovateli. Okamžikem doručení souhlasu objednatele s návrhem dohody poskytovateli vzniká dohoda ohledně poskytování doplňkových služeb.

4. OBSAH SMLOUVY

4.1. Smlouvou se poskytovatel zavazuje, že bude objednateli poskytovat služby, přičemž objednatel se smlouvou zavazuje za služby platit poskytovateli odměnu dle platného ceníku.

4.2. Na základě smlouvy se poskytovatel zavazuje, že objednateli poskytne vícepráce, přičemž objednatel se zavazuje za vícepráce zaplatit poskytovateli odměnu dle platného ceníku

4.3. Na základě smlouvy se poskytovatel zavazuje, že objednateli poskytne doplňkové služby, jež budou dohodnuty dle čl. 3.2 obchodních podmínek, přičemž objednatel se zavazuje za ně zaplatit poskytovateli odměnu dle platného ceníku

4.4. Na základě smlouvy se poskytovatel zavazuje, že objednateli poskytne služby v pouuze v rozsahu finančního účetnictví, daňové evidence a mzdového účetnictví.

4.5. Na základě smlouvy se poskytovatel nezavazuje poskytovat právní služby a služby daňového poradce a nevztahují se na něj povinnosti daňového poradce neboť nemá pro tuto funkci oprávnění. Tyto služby si musí objednatel zajistit na vlastní náklady u firem s oprávněním na vykonávání právních služeb a služeb daňového poradce.

4.6. Je-li tak dohodnuto ve smlouvě, poskytne poskytovatel objednateli účetní služby také za období předcházející dni nabytí účinnosti smlouvy, a to konkrétně za období, jež je stanoveno ve smlouvě.

5. PŘEDÁVÁNÍ DOKLADŮ A INFORMACÍ

5.1. Při poskytování služeb vychází poskytovatel vždy z podkladů, dokladů a informací předaných mu objednatelem, přičemž poskytovatel při poskytování služeb v plném rozsahu spoléhá na jejich správnost a úplnost. Za správnost a úplnost podkladů, dokladů a informací předaných poskytovateli za účelem poskytnutí služeb tak odpovídá v plném rozsahu objednatel. V případě, že jsou poskytovateli poskytovány kopie podkladů či dokladů, odpovídá objednatel vždy v plném rozsahu za soulad těchto kopií s jejich originály, přičemž poskytnutím podkladů či dokladů poskytovateli nejsou dotčeny povinnosti objednatele vyplývající z obecně závazných právních předpisů (archivace apod.). Pro případ, kdy objednatel poskytne poskytovateli informace bez podkladů za účelem poskytnutí služeb poskytovatelem, smluvní strany dohodly, že poskytovatel má při poskytnutí služeb vycházet výhradně z těchto informací. V takovém případě poskytovatel není povinen vyžadovat po objednateli doložení těchto informací podklady či důkazy, přičemž může v plném rozsahu spoléhat na správnost a úplnost takto objednatelem poskytnutých informací.

5.2.Podklady a doklady může objednatel předávat poskytovateli:

5.2.1.v digitalizované podobě prostřednictvím úložistě na internetu poskytovaném jinými podnikajícícmi subjekty

5.2.2.. v digitalizované podobě prostřednictvím zpráv elektronické pošty zasílaných na elektronickou adresu poskytovatele uvedenou ve smlouvě, přičemž poskytovatel takto doručené dokumenty umístí na bezpečný disk s tím, že objednatel v tomto případě nese v plném rozsahu odpovědnost za případné chyby či nedostatky vzniklé v důsledku využití komunikace elektronickou poštou (včetně otázek souvisejících s jejím zabezpečením);

5.2.3. doručením na náklady objednatele v tištěné podobě na adresu zpracovávání účetnictví poskytovatele Michaela Vítková, Lobezská 1568/62, 32600 Plzeň – Lobzy, přičemž v takovém případě budou poskytovatelem dokumenty digitalizovány a uloženy na disk a dále archivovány po dobu uvedenou ve smlouvě.

5.3. Aby došlo k zaúčtování dokumentu poskytovatelem (bez ohledu na způsob předání dokumentu poskytovateli), je objednatel vždy povinen dodat doklady do stanovené lhůty uvedené ve smlouvě.

5.4. V případě, že dojde ze strany objednatele k předání dokladů po stanovené lhůtě uvedené ve smlouvě, které by mohlo způsobit pozdní podání výkazů na příslušné orgány a tím i vyúčtování pokut a penalizací z prodlení ze strany těchto orgánů, přebírá za tyto vzniklé situace objednatel plnou finanční odpovědnost.

5.5. V případě, že na základě smlouvy podává poskytovatel za objednatele daňová přiznání, podá je v zákonné lhůtě, a to za předpokladu, že objednatel není v prodlení s předáním podkladů, dokladů a informací.

5.6. V případě, že je na základě smlouvy poskytována objednateli služba správa DPH a nebude-li domluveno jinak, musí být všechny podklady a informace nutné pro daňové přiznání k DPH objednatelem předány k zaúčtování poskytovatelem vždy nejpozději patnáct (15) dnů před zákonným termínem pro podání daňového přiznání k DPH.

5.7. Nebude-li domluveno jinak, musí být všechny podklady a informace pro podání daňového přiznání objednatelem v rámci služby přiznání k DzP předány k zaúčtování poskytovatelem nejpozději do konce měsíce následujícího po skončení zdaňovacího období.

5.8. Nebude-li domluveno jinak, musí být všechny podklady a informace pro podání daňového přiznání objednatelem v rámci služby přiznání k silniční dani předány k zaúčtování poskytovatelem nejpozději do deseti (10) dnů po skončení zdaňovacího období.

5.9.Nebude-li domluveno jinak, musí být všechny podklady a informace pro zpracování mzdy zaměstnance objednatele v rámci služby vedení mzdové evidence předány k zaúčtování poskytovatelem nejpozději sedm (7) pracovních dnů před výplatním termínem takového zaměstnance.

5.10.Nebude-li domluveno jinak, musí být všechny podklady a informace týkající se nového zaměstnance objednatele (v rámci služby vedení mzdové evidence) předány objednatelem poskytovateli nejpozději osmačtyřicet (48) hodin od vzniku pracovněprávního vztahu mezi takovým zaměstnancem a objednatelem. Ve stejné lhůtě je objednatel povinen předat poskytovateli všechny podklady a informace týkající se změn v pracovněprávních vztazích zaměstnanců objednatele.

5.11.Každý dotaz poskytovatele související se službami je objednatel povinen poskytovateli zodpovědět nejpozději do dvou (2) pracovních dnů od jeho zaslání poskytovatelem.

5.12.Objednatel je povinen informovat poskytovatele o všech skutečnostech, které mají vliv na poskytování služeb podle smlouvy, včetně plnění ohlašovacích povinností objednatelem. Objednatel je po celou dobu účinnosti smlouvy povinen informovat poskytovatele o všech jeho obchodech mezi spojenými osobami ve smyslu ustanovení § 23 odst. 7 zákona o daních z příjmů.

6. ODMĚNA POSKYTOVATELE A NÁHRADA NÁKLADŮ

6.1. Za poskytování účetních služeb se objednatel zavazuje hradit poskytovateli odměnu tvořenou:

6.1.2.měsíční paušální odměnou, jejíž výše je stanovena ve smlouvě;

6.1.3.odměnou za každou manuálně zaúčtovanou operaci v měsíci ve výši stanovené v aktuálním ceníku dle charakteru takové zaúčtované operace, není-li tato odměna dle smlouvy zahrnuta v paušální odměně dle čl. 6.1.2. obchodních podmínek;

6.1.4. odměnou za vícepráce a doplňkové služby ve výši stanovené v aktuálním ceníku

6.1.5. Je-li ve smlouvě dohodnuto, že objednateli budou poskytovatelem poskytovány účetní služby i za období před účinností této smlouvy , náleží poskytovateli i za tyto účetní služby stanovená odměna dle aktuálního platného ceníku

6.2. Za poskytování služby vedení mzdové evidence se objednatel zavazuje hradit poskytovateli odměnu tvořenou:

6.2.1.měsíční paušální odměnou, jejíž výše je stanovena ve smlouvě a která zahrnuje zpracování jedné (1) mzdy poskytovatelem ke konci takového kalendářního měsíce; není-li tato odměna dle smlouvy zahrnuta v paušální odměně dle čl. 6.1.2. obchodních podmínek;

6.3. odměnou za roční zúčtování daně z příjmů fyzických osob za každého zaměstnance objednatele ve výši stanovené v příkazní smlouvě; není-li tato odměna dle smlouvy zahrnuta v paušální odměně dle čl. 6.1.2. obchodních podmínek;

6.4. za poskytování služby přiznání k silniční dani se objednatel zavazuje hradit poskytovateli jednorázovou odměnu ve výši stanové ve smlouvě, a to za každé vozidlo, jež je předmětem silniční daně dle zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů, není-li tato odměna dle smlouvy zahrnuta v paušální odměně dle čl. 6.1.2. obchodních podmínek;

6.5. Za poskytování doplňkových služeb se objednatel zavazuje zaplatit poskytovateli odměnu ve výši stanovené dohodou stran dle obchodních podmínek, jež bude stanovena na základě aktuálního ceníku (v době učinění návrhu dohody), a to nejčastěji ve formě jednorázové odměny poskytovatele či odměny určené na základě hodinové sazby. V případě, že bude mít objednatel zájem o poskytnutí expresních služeb poskytovatelem, zvyšuje se odměna poskytovatele za poskytnutí těchto expresních služeb o částku dohodnutou smluvními stranami.

6.6. Za poskytování víceprací se objednatel zavazuje zaplatit poskytovateli odměnu ve výši stanovené v aktuálním ceníku (v době poskytnutí víceprací), a to nejčastěji ve formě jednorázové odměny poskytovatele či odměny určené na základě hodinové sazby.

6.7. Objednatel se zavazuje nahrazovat poskytovateli všechny přímé náklady vynaložené poskytovatelem v souvislosti s poskytováním služeb (zejména náklady na správní poplatky, poštovné).

6.8.Jsou-li objednateli poskytovány služby za období předcházející dni účinnosti příkazní smlouvy, náleží poskytovateli za tyto služby odměna ve shodné výši, jako by tyto služby byly poskytovány za období po nabytí účinnosti této smlouvy.

6.9. Není-li ve smlouvě stanoveno jinak, je měsíční odměna poskytovatele splatná vždy do čtrnácti (14) dnů od skončení měsíce, za který je placena.

6.10. Není-li v příkazní smlouvě stanoveno jinak, je odměna stanovená na základě počtu zúčtovávaných operací či počtu jiných úkonů poskytovatele je splatná vždy do čtrnácti (14) dnů od skončení kalendářního měsíce, ve kterém byly tyto zaúčtované operace provedeny.

6.11.Není-li v příkazní smlouvě stanoveno jinak, je jednorázová odměna poskytovatele splatná vždy do čtrnácti (14) dnů od skončení kalendářního měsíce, ve kterém byly služby hrazené touto odměnou poskytnuty.

6.12.Není-li v příkazní smlouvě stanoveno jinak, je odměna určená na základě hodinové sazby splatná vždy do čtrnácti (14) dnů od skončení kalendářního měsíce, ve kterém byly služby hrazené hodinovou sazbou poskytovány. Náhrada nákladů je splatná vždy společně s těmi službami, za jejichž účelem byl náklad poskytovatelem vynaložen.

6.13.V případě, že smlouva ohledně služby hrazené paušální odměnou trvá pouze část období, náleží poskytovateli poměrná část takové paušální odměny.

6.14. Odměna poskytovatele je splatná vždy bezhotovostně převodem na účet poskytovatele č. 264996710/0600, vedený u společnosti MONETA Money Bank, a.s.

6.15. V případě, že je tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, bude k odměně poskytovatele za poskytování služby připočtena daň z přidané hodnoty nebo jiná obdobná daň.

6.16.V případě platby převodem na účet je objednatel povinen uhrazovat odměnu poskytovatele společně s uvedením variabilního symbolu platby.

6.17.Ohledně plateb prováděných na základě smlouvy vystaví poskytovatel objednateli daňový doklad – fakturu, a to nejčastěji po uhrazení odměny poskytovatele. Daňový doklad – fakturu vystaví a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele .

6.18. V případě prodlení objednatele s placením odměny poskytovatele vzniká poskytovateli právo na úrok z prodlení ve výši 0,03 % z dlužné částky za každý den prodlení.

6.19.V případě prodlení objednatele s placením odměny poskytovatele nebo její části je poskytovatel oprávněn přerušit plnění jakýchkoliv svých závazků vůči objednateli, včetně poskytování služeb, a to až do okamžiku uhrazení všech závazků objednatelem.

6.20. Možnost čerpání služeb může být poskytovatelem odloženo až do okamžiku, kdy je částka odměny poskytovatele skutečně připsána na účet poskytovatele.

7. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

7.1.Objednatel je povinen zajistit dodržování smlouvy (včetně obchodních podmínek) také ze strany koncových uživatelů. V případě, že dojde k porušení ustanovení smlouvy (včetně obchodních podmínek) koncovým uživatelem, odpovídá objednatel poskytovateli jako by smlouvu porušil sám.

7.2. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za osobní a firemní údaje uvedené objednatelem na smlouvě, přičemž je poskytovatel považuje za správná a úplná.

7.3. V případě, že je na základě příkazní smlouvy poskytována objednateli služba „správa a stahování výpisů“ je objednatel povinen zkontrolovat, zdali byl poskytovateli finanční institucí skutečně umožněn pouze pasivní (nahlížecí) přístup k účtu objednatele.

7.4. Služby může poskytovatel poskytovat také prostřednictvím třetích osob, zaměstnanců firmy a spolupracujících firem.

7.5. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady služeb se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, a to konkrétně ustanoveními § 1914 a násl. občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá objednateli pouze za zaviněné porušení právních povinností. Objednatel může uplatnit svá práva vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady služeb u poskytovatele zejména na adrese jeho sídla.

7.6. Pro případ vzniku škody na straně objednatele v důsledku činnosti poskytovatele při poskytování účetních služeb je poskytovatel pojištěn. Objednatel bere na vědomí, že pojistné plnění z tohoto pojištění se vztahuje na vzniklou škodu, případně sankce udělené orgánem veřejné moci, avšak nikoliv na objednateli případně doměřenou daň.

7.7. Objednatel dále bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za funkčnost datové sítě objednatele, funkčnost veřejné datové sítě, funkčnost hardwarového vybavení objednatele, za stav programového vybavení objednatele, za zálohování dat objednatelem a za případné zásahy třetích osob do programového vybavení objednatele.

7.8.Poskytovatel neposkytuje právní služby

7.9. V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností poskytovatele za vady služeb, nejedná-li se o újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, si smluvní strany dohodly s ohledem na podmínky poskytování služeb omezení náhrady této případné újmy vzniklé objednateli tak, že celková náhrada újmy, včetně ušlého zisku, je omezena výší jedné poloviny odměny skutečně uhrazené objednatelem za využívání služeb v posledních šesti měsících před vznikem skutečnosti, která vedla ke vzniku újmy na straně objednatele. Smluvní strany konstatují s ohledem na všechny okolnosti související s uzavřením smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma, včetně ušlého zisku, jež by mohla objednateli v důsledku vad služeb vzniknout, může činit maximálně částku jedné poloviny odměny skutečně uhrazené objednatelem za využívání služeb v posledních šesti měsících před vznikem skutečnosti, která vedla ke vzniku újmy na straně objednatele.

7.10. Časový rozsah stanovený v příkazní smlouvě pro využití poradenství poskytovatele, který nebude vyčerpaný objednatelem v kalendářním měsíci, není možné přenášet do jiných měsíců (využít v jiných měsících).

7.11.Poskytovatel je povinnou osobou ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „AML zákon“); při plnění povinností ze smlouvy jsou strany povinny plnit veškeré povinnosti vyplývající z AML zákona. Poskytovatel je oprávněn po objednateli vyžadovat informace, dokumenty a další podklady za účelem jeho identifikace a kontroly a objednatel je povinen mu je poskytnout.

7.12.Pokud tak poskytovatel neučinil před uzavřením smlouvy, je oprávněn kdykoliv po dobu účinnosti smlouvy vyzvat objednatele k provedení identifikaci objednatele v plném rozsahu dle ustanovení § 8 AML zákona, tj. formou identifikace provedené za fyzické přítomnosti objednatele nebo osoby oprávněné za něj jednat (např. v případě, že objednatel je právnickou osobou či v případě, že je zastoupen na základě plné moci apod.) v sídle či provozovně poskytovatele či na jiném vhodném místě dle volby poskytovatele; objednatel je v takovém případě povinen se na místo určené ve výzvě poskytovatele za účelem provedení identifikace dostavit. Objednatel bere na vědomí, že odmítnutí poskytnutí součinnosti s provedením identifikace může být považováno za znak podezřelého obchodu ve smyslu AML zákona.

8. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ KONCOVÝCH UŽIVATELŮ A DALŠÍCH OSOB

8.1. V souvislosti s provozem webové stránky může ze strany poskytovatele (z popudu objednatele) docházet ke zpracovávání osobních údajů fyzických osob ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně osobních údajů“). Smluvní strany jsou si vědomy skutečnosti, že v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů vystupuje objednatel při plnění této smlouvy jako správce osobních údajů a poskytovatel v pozici zpracovatele osobních údajů. Z těchto důvodů je součástí smluvních vztahů mezi nimi i smlouva o zpracování osobních údajů podle ustanovení § 6 zákona o ochraně osobních údajů, obsažená v tomto článku dle obchodních podmínek.

8.2. Osobním údajem se pro účely této smlouvy rozumí informace týkající se fyzických osob, které podléhají ochraně zákona o ochraně osobních údajů a které byly objednatelem či v souladu s jeho pokyny uloženy na server poskytovatele v souvislosti se službou (dále společně jen jako „osobní údaje uživatelů“).

8.3. Smlouvou objednatel pověřuje poskytovatele ke zpracování osobních údajů uživatelů. Objednatel je povinen zpracovávat osobní údaje uživatelů v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů. Objednatel se zavazuje zajistit souhlas všech subjektů údajů se zpracováním jejich osobních údajů v rámci kontaktního webového formuláře umístěného na webových stránkách poskytovatele a to včetně souhlasu se zpracováním jejich údajů ze strany třetích osob, které pro poskytovatele zajišťují hostingové služby. Objednatel bere na vědomí, že jestliže poskytovatel zjistí, že objednatel porušuje povinnosti stanovené zákonem o ochraně osobních údajů, je povinen jej na to neprodleně upozornit a ukončit zpracování osobních údajů (§ 8 zákona o ochraně osobních údajů). Objednatel, i osoba jednající za objednatele, jako osoba, které byl vydán občanský průkaz, dává prokazatelný písemný souhlas ve smyslu ustanovení § 15a zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů, k pořízení kopie tohoto občanského průkazu ze strany poskytovatele a dále dává prokazatelný písemný souhlas tím, že poskytovatel je oprávněn za účelem ověření totožnosti objednatele požadovat zaslání kopie tohoto občanského průkazu ze strany objednatele; to platí i pro jiné osobní doklady objednatele.

8.4.Poskytovatel není oprávněn bez předchozího souhlasu objednatele předávat osobní údaje uživatelů třetím osobám. Je však oprávněn využít třetích osob k technickému zabezpečení provozu služby (včetně zajištění hostingových služeb).

8.5. Ke zpracování osobních údajů uživatelů bude docházet po dobu účinnosti smlouvy a archivace dokumentů předaných na základě smlouvy a dále po dobu, která je nezbytná k ochraně oprávněných zájmů poskytovatele.

8.6. Poskytovatel se zavazuje přijmout v základním rozsahu opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům uživatelů, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů uživatelů.

8.7. Poskytovatel zajistí informovanost svých zaměstnanců a dalších osob pracujících s osobními údaji uživatelů o tom, že tyto údaje je třeba uchovávat v tajnosti a neposkytovat je třetím osobám.

9. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

9.1. Objednatel souhlasí se zasíláním informací a obchodních sdělení ze strany poskytovatele souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na adresu objednatele a se zasíláním obchodních sdělení třetích osob na adresu objednatele. Objednatel souhlasí se zasíláním informací třetími osobami, které taktéž využívají služby poskytovatele, na adresu objednatele.

9.2. Objednatel souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Cookies jsou malé soubory sloužící poskytovateli k rozpoznání webového prohlížeče objednatele (či koncového uživatele) při jeho komunikaci se službou a k následnému využití některých funkcí služby. V případě, že je možné závazky poskytovatele ze smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač objednatele, může objednatel souhlas podle první věty tohoto odstavce kdykoliv odvolat.

10. TRVÁNÍ PŘÍKAZNÍ SMLOUVY

10.1. Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uzavření.

10.2. Není-li ve smlouvě stanoveno výslovně jinak, je smlouva uzavřena na dobu neurčitou.

10.3.Objednatel je oprávněn ve lhůtě šedesáti (60) dnů od uzavření smlouvy od smlouvy písemně odstoupit, a to i bez uvedení důvodu. Doručením odstoupení od smlouvy podle předchozí věty poskytovateli smlouva zaniká.

10.4.Objednatel je kdykoliv oprávněn smlouvu ve vztahu k opakovaným plněním vyplývajícím ze smlouvy i bez uvedení důvodu písemně vypovědět, a to s 2 měsíční výpovědní dobou. Poskytovatel je kdykoliv oprávněn smlouvu ve vztahu k opakovaným plněním vyplývajícím ze smlouvy i bez uvedení důvodu v textové podobě vypovědět, a to s 2 měsíční výpovědní dobou. Smlouvu nelze vypovědět ve vztahu k jednorázovým plněním.

10.5 V případě, že objednatel poruší některou svou povinnost vyplývající ze smlouvy (včetně obchodních podmínek) či z obecně závazných právních předpisů, může poskytovatel smlouvu v textové podobě vypovědět. Výpověď smlouvy podle tohoto článku je účinná okamžikem doručení objednateli. Není-li smluveno či poskytovatelem stanoveno jinak, zaniká smlouva okamžikem účinnosti této výpovědi.

10.6.Objednatel bere na vědomí, že v případě ukončení smlouvy může dojít k odstranění všech informací poskytnutých objednatelem . Poskytovatel však může tyto informace uchovat pro případ opětovného uzavření smlouvy s objednatelem.

10.7. V případě, že je na základě smlouvy poskytována objednateli služba správa a stahování výpisů, zruší objednatel přístup poskytovatele k účtu objednatele u peněžního ústavu, a to do třiceti (30) dnů od zániku smlouvy.

10.8. Bez ohledu na ostatní ustanovení obchodních podmínek či smlouvy končí účinnost smlouvy v případě, že hodnota obchodu v rámci obchodního vztahu mezi objednatelem a poskytovatelem dosáhne hodnoty 15.000,- EUR a zároveň nebude provedena osobní identifikace objednatele dle obchodních podmínek.

11. DORUČOVÁNÍ

11.1.Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence týkající se právních jednání souvisejících se smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně či v textové podobě elektronickou poštou. Objednateli je doručováno na adresu objednatele, tedy adresu elektronické pošty uvedenou ve smlouvě

11.2.Zpráva je doručena v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty.

12. ZÁVEREČNÁ USTANOVENÍ

12.1. Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, zejména občanským zákoníkem. Pro účely vztahů mezi poskytovatelem a příkazníkem se:

12.1.1. vylučuje použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku;

12.1.2. vylučuje použití ustanovení § 1748, § 1799, § 1800, § 2435, § 2440 a § 2443 občanského zákoníku.

12.2. Smluvní strany smluvily pravomoc soudů České republiky.

12.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

12.4. Poskytovatel je oprávněn postoupit práva a povinnosti z příkazní smlouvy na třetí osobu, s čímž objednatel souhlasí.

13. ZPROŠTĚNÍ MLČENLIVOSTI

13.1. Objednatel zprošťuje poskytovatele povinnosti mlčenlivosti a umožní mu poskytnout nezbytné údaje:

13.1.1. vůči jiným daňovým poradcům a jiným osobám, které by mohly přispět k řádnému a plnému splnění příkazní smlouvy a podílet se tak na hájení oprávněných zájmů objednatele;

13.1.2. vůči makléři, pojišťovně, právním zástupcům a Komoře daňových poradců ČR v případech, v nichž poskytovatel uplatňuje náhradu újmy způsobené objednateli ze svého pojištění u příslušné pojišťovny;

13.1.3. vůči všem účastníkům řízení v případě, že objednatel požaduje po poskytovateli poskytnutí svědecké výpovědi v jiném řízení;

13.1.4. vůči všem účastníkům řízení a soudu v případě soudního sporu mezi objednatelem a poskytovatele ohledně způsobení škody nebo úhrady služeb poskytnutých poskytovatelem;

13.1.5. vůči všem účastníkům řízení, orgánům činným v trestním řízení a soudu v případě trestního stíhání poskytovatele zahájeného na základě trestního oznámení či výpovědi poskytnuté objednatelem nebo jeho zástupcem;

13.1.6. vůči subjektu, který řeší spor mezi objednatelem a poskytovatelem, či vůči subjektu, který poskytovatele v takovém sporu zastupuje.

13.1.7 v případech stanovených v čl. 12.1 obchodních podmínek poskytovatel šetří chráněné zájmy objednatele, jeho soukromí, obchodní a jiná tajemství.

V Praze dne 1.1.2024

JEDNODUŠE CZ s.r.o.